کافی نت راه فردا نودژ

اخبار و لینک های مهم کافی نت

کافی نت راه فردا نودژ

اخبار و لینک های مهم کافی نت

سایت کارت ایثار ملی ویژه ارتش آجا

دوشنبه, ۲۶ دی ۱۴۰۱، ۰۸:۵۳ ب.ظ

سایت کارت ایثار ملی ویژه ارتش آجا

ورود به سایت 

پرسش های متداول
ایثارگر گرامی:
به منظور سهولت و تسهیل در خدمت رسانی به شما عزیزان، سامانه مکانیزه ایثار براساس دستورالعمل ابلاغی دبیرخانه شورای رزمندگان ستاد کل ن.م توسط معاونت نیروی انسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران طراحی و عملیاتی گردیده و اقدامات مربوط به صدور کارت ایثار ملی شما عزیزان از طریق سامانه مذکور انجام می پذیرد.
لذا ایثارگران گرامی که در طول دفاع مقدس در بازه زمانی 1359/6/31 تا 1367/5/29 در ارتش جمهوری اسلامی ایران بیش از 45 روز در مناطق عملیاتی خدمت نموده اند از مورخه 1400/6/17 می توانند به نزدیک ترین یگان محل سکونت (لیست دفاتر پاسخگویی کارت ایثار ملی در سطح کشور) خود مراجعه نمایند تا اقدامات لازم جهت صدور کارت ایثار ملی آنان انجام گردد.
قابل ذکر است تکمیل فرم های زیر و مراجعه به نزدیکترین یگان محل سکونت و تحویل مدارک اعلام شده ، جهت کلیه متقاضیان کارت ایثارملی ، حتی ایثارگرانی که قبلا بصورت اینترنتی درخواست نموده اند و یا دارای کارت ایثار قدیمی ارتش می باشند، جهت صدور کارت ایثار ملی الزامی است.
با عنایت به اینکه اطلاعات موجود شما ایثارگران عزیز، با توجه به گذشت زمان ازتاریخ رهایی و ترخیص کافی و کامل نمی باشد، لذا از شما ایثارگر محترم درخواست می گردد جهت صدور کارت ایثار ملی مدارک زیر را تکمیل و به نزدیک ترین یگان محل سکونت خود تحویل نمائید.
مدارک مورد نیاز صدور کارت ایثار ملی جهت ارائه به یگان:

1- تکمیل فرم های خوداظهاری 8گانه (دانلود فرم های 8 گانه )
2- عکس  3x4با لباس شخصی (پشت زمینه سفید)
3- روگرفت از صفحه اول و دوم شناسنامه و کارت ملی ایثارگر
4- روگرفت از صفحه اول شناسنامه و کارت ملی عائله (فرزند - همسر)
5- روگرفت مدرک مشخص کننده آخرین یگان خدمت کارکنان وظیفه (روگرفت پشت و رو از کارت پایان خدمت و کارت احتیاط)
همچنین جهت تسهیل در امر بررسی مدارک شما عزیزان در صورت تمایل  و کاملا اختیاری می توانید مدارک زیر را نیز در اختیار دفاتر مراجعات ایثار قرار دهید.
الف: (اختیاری) روگرفت مدرک مشخص کننده آخرین یگان خدمت کارکنان پایور (اختیاری)
ب: (اختیاری) روگرفت از سوابق جبهه، سوابق مسئولیت، سوابق حضور در عملیات، سوابق اسارت، سوابق مجروحیت، سایر سوابق ایثارگری، افراد تحت تکفل (اختیاری)
پ: (اختیاری) دو قطعه عکس مستند ایثارگر از دوران دفاع مقدس در مناطق عملیاتی (انفرادی یا دسته جمعی)(اختیاری)

   لیست دفاتر پاسخگویی کارت ایثار ملی در سطح کشور به تفکیک استان (دانلود)

توجه:
1- تمامی روگرفت ها دارای کیفیت مناسب باشد
2- سامانه ایثارآجا به گونه ای طراحی گردیده است که تمامی یگان های ارتش جمهوری اسلامی ایران می بایست بدون در نظر گرفتن نیرو و آخرین یگان خدمتی ایثارگر پاسخگو کلیه ایثارگران آجا اعم از پایور و منقضی خدمت (سرباز) باشند.
3- قابل ذکر است این سامانه به گونه ای طراحی گردیده است که شما ایثارگر عزیز(یا نماینده ایثارگر) تنها در یک مرحله مدارک را تحویل نزدیکترین یگان محل سکونت خود داده و کلیه مراحل اعم از ثبت مدارک، ارسال مدارک به یگان بررسی کننده، ارسال مدارک به ستاد نیرو و ستاد آجا و همچنین ارسال مدارک به ستاد کل ن.م بصورت پیامک جهت آگاهی شما سروران گرامی ارسال می گردد. و در نهایت پس از استخراج سوابق مناطق عملیاتی جهت تائید به شما اطلاع رسانی می گردد.
4- این اقدامات تنها جهت صدور کارت ایثار ملی می باشد و سایر اقدامات مربوط به شما عزیزان در خصوص جانبازی ماده 87 و غیره را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

در صورت داشتن هرگونه مشکل ، در خصوص تحویل مدارک به یگان های اعلامی ذکر شده در بالا با شماره تلفن 02188474738 تماس حاصل نمایید.

پرسش های متداول

1    لیست آدرس یگان ها که پاسخگو هستند؟ 
سلام علیکم همرزم گرامی لیست یگان هایی که اقدامات مربوط به کارت ایثار ملی در آن انجام می شود در سایت آجا  به آدرس www.aja.ir صفحه مربوط به کارت ایثار ملی اعلام گردیده است.
2    مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام کارت ایثار ملی؟
سلام علیکم همرزم گرامی مدارک مورد نیاز جهت صدور کارت ایثار ملی و لیست یگان هایی که اقدامات مربوط به کارت ایثار ملی در آن انجام می شود در سایت آجا به آدرس www.aja.ir صفحه مربوط به کارت ایثار ملی اعلام گردیده است.
3    باسلام همسر من بازنشسته ارتش بودند که به رحمت خدا رفته اند آیا کارت ایثار برای ایشان صادر می گردد؟
سلام علیکم  همسر همرزم گرامی کارت ایثار ملی به ایثارگرانی که در قید حیات نمی باشند تعلق نمیگیرد ولیکن تمهیداتی برای خانواده آنان درنظر گرفته شده که متعاقبا به محض تصویب اعلام میگردد لذا جهت ثبت سابقه فرزندان و همسر این ایثارگر عزیز می توانید مدارک اعلامی در سایت آجا را تکمیل و به نزدیکترین یگان محل سکونت خود که در سایت آجا صفحه مربوط به کارت ایثار ملی اعلام گردیده است تحویل نمایید.
4    مزایا کارت ایثار ملی چیست؟
 سلام علیکم همرزم گرامی دارندگان کارت ایثار ملی از امتیازات پیش بینی  شده در سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان بهره مند می شوند که اطلاعات تکمیلی در هفته آتی در سایت آجا صفحه مربوط به کارت ایثار ملی اعلام  خواهد گردید.
5    آیا دارندگان کارت ایثار قدیمی نیز باید برای دریافت کارت ایثار ملی اقدام نمایند؟
سلام علیکم همرزم گرامی با توجه به اینکه اطلاعات کامل تری از شما عزیزان جهت ارایه به دبیرخانه شورای رزمندگان به منظور صدور کارت ایثار ملی نیاز است  تکمیل و تحویل مدارک اعلامی جهت ایثارگرانی که کارت ایثار قدیمی نیز دارند  الزامی است و  ضمنا مدارک مورد نیاز جهت صدور کارت ایثار ملی و لیست یگان هایی که اقدامات مربوط به کارت ایثار ملی در آن انجام می شود در سایت آجا صفحه مربوط به کارت ایثار ملی اعلام گردیده است
6    قبلا در سایت آجا ثبت نام نمودم آیا بایستی دوباره اقدام نمایم؟
با عرض سلام ایثارگر گرامی  با توجه به اینکه اطلاعات بارگذاری شده در سایت آجا دارای نقص و مشکل بود لذا کلیه ایثارگران آجا  اعم از ایثارگرانی که در سایت ثبت نام نمودند یا ثبت نام ننمودند بایستی بر اساس اطلاعیه درج شده در سایت آجا به آدرس www.aja.ir  گزینه کارت ایثار ملی مراجعه نمایید و  مدارک و فرم های را تکمیل نموده و به نزدیکترین یگان ارتش که آدرس آن در سایت فوق موجود می باشد مراجعه نموده و مدارک را تحویل نمایید تا اقدامات جهت صدور کارت ایثار ملی جنابعالی صورت پذیرد.
7    اطلاعات بنده در یگان موجود می باشد چرا از آنها استفاده نمی نمایید و دوباره مدارک می خواهید؟
سلام علیکم همرزم گرامی  با توجه به اطلاعات کامل تری از شما عزیزان جهت ارایه به دبیرخانه شورای رزمندگان به منظور صدور کارت ایثار ملی الزامی است و مدارک موجود در یگان ناقص می باشد لذا مدارک مورد نیاز جهت صدور کارت ایثار ملی و لیست یگان هایی که اقدامات مربوط به کارت ایثار ملی در آن انجام می شود در سایت آجا صفحه مربوط به کارت ایثار ملی اعلام گردیده است تکمیل نموده و به آدرس های اعلام شده تحویل نمایید.
8     فرم های اجباری و  اختیاری کدام فرم ها هستند؟
سلام علیکم همرزم گرامی مدارک مورد نیاز در دو بخش  اجباری فرم شماره 1و2(اطلاعات شناسنامه ای) و اختیاری فرم شماره 3،4،5،6،7و8(مدارک خدمتی)  می باشد ولیکن چنانچه مدارک خوداضهاری را کامل نمایید ما را در دسترسی سریع تر به سوابق خود کمک کرده اید ضمنا مدارک مورد نیاز جهت صدور کارت ایثار ملی و لیست یگان هایی که اقدامات مربوط به کارت ایثار ملی در آن انجام می شود در سایت آجا صفحه مربوط به کارت ایثار ملی اعلام گردیده است
9    آیا برای تحویل مدارک فرزندم برود اشکالی ندارد؟
سلام علیکم همرزم گرامی هیچ اجباری جهت حضور خود رزمنده نمی باشد و هر یک از بستگان جنابعالی می تواند مدارک را به نزدیکترین یگان آجا که  لیست یگان ها در سایت آجا صفحه مربوط به کارت ایثار ملی اعلام گردیده مراجعه و تحویل نماید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۰/۲۶
کافی نت راه فردا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی